Para Mourão, povo não gosta de regras e será difícil sucessor de Pazuello ‘consertar tudo’

O vice disse não estar participando do processo de escolha de um nome para substituir Pazuello

O vice-presidente Hamilton Mourão (PRTB) disse nesta segunda-feira (15) que será muito difícil que o nome que venha a substituir o general Eduardo Pazuello no Ministério da Saúde consiga “consertar tudo” da noite para o dia.

Pressionado pelo Congresso e por críticas de apoiadores por causa do pior momento da crise de Covid-19 no país e pela escassez de vacinas, o presidente Jair Bolsonaro (sem partido) deu início à sucessão de Pazuello e neste fim de semana já conversou com a cardiologista Ludhmila Hajjar, que deve recusar o convite.

“É uma situação muito difícil pela característica do nosso país, pela característica deste vírus, pela forma como o país encarou isso aí tudo. É muito difícil para alguém, da noite para o dia, conseguir consertar tudo”, disse Mourão ao chegar à Vice-Presidência pela manhã.

Para o vice-presidente, o brasileiro não gosta de respeitar regras, o que dificulta o combate ao novo coronavírus no país.

“A nossa população, ela não gosta de respeitar regras. Não é da natureza do nosso povo. Nosso povo é um povo mais libertário, gosta de estar circulando pelas ruas, gosta de fazer festa. E, no momento em que você tem que passar dois, três meses sem poder usufruir destes prazeres da vida, são poucos que aguentam”, afirmou.

O vice disse não estar participando do processo de escolha de um nome para substituir Pazuello e que, por isso, não sabe “os fatores que estão sendo considerados”.
“Estou por fora disso aí.”

Mourão afirmou não conhecer Ludhmila pessoalmente e, apesar de não ter conversado com Pazuello nos últimos dias, disse reconhecer a resiliência o general.

“A gestão do Pazuello vem sendo muito criticada, muito contestada. Pazuello tem demonstrado a resiliência que ele sempre tem, a capacidade de suportar o peso das críticas. Talvez outra pessoa não suportasse tudo o que ele vem suportando. Tenho muita confiança no Pazuello. O conheço há muito tempo”, disse Mourão.

O vice-presidente minimizou a chance de uma alteração na legislação militar para que Pazuello possa ser promovido a general de quatro estrelas e disse considerar que o ministério é um cargo político.

“O cargo sempre será um cargo político. O cargo de ministro é um cargo político. Depende dos técnicos que a pessoa vai se cercar. A gente sabe que no Congresso tem alguns políticos com experiência no Sistema Único de Saúde, que é um requisito importante para isso daí”, afirmou.

Apesar da defesa pública do nome de Ludhmila, parlamentares, inclusive o presidente da Câmara, Arthur Lira (PP-AL), sustentam há algum tempo a indicação do deputado Dr. Luizinho (PP-RJ).

Por Redação

73 thoughts on “Para Mourão, povo não gosta de regras e será difícil sucessor de Pazuello ‘consertar tudo’

  • março 24, 2021 em 10:46 pm
    Permalink

    Hi, after reading this amazing post i am as well happy
    to share my knowledge here with mates.

  • março 24, 2021 em 11:40 pm
    Permalink

    Have you ever thought about creating an e-book or guest authoring on other blogs?
    I have a blog based upon on the same information you discuss and would really like to have you share some stories/information. I
    know my readers would enjoy your work. If you’re even remotely interested, feel free to shoot
    me an e-mail.

  • março 24, 2021 em 11:43 pm
    Permalink

    This design is spectacular! You definitely know how to keep
    a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start
    my own blog (well, almost…HaHa!) Fantastic job. I really enjoyed what you had to say, and more than that,
    how you presented it. Too cool!

  • março 24, 2021 em 11:44 pm
    Permalink

    Hi there, for all time i used to check web site posts here early
    in the dawn, since i like to learn more and more.

  • março 25, 2021 em 12:05 am
    Permalink

    Hi fantastic blog! Does running a blog similar to this require a
    large amount of work? I’ve virtually no understanding of computer
    programming but I was hoping to start my own blog in the near future.
    Anyways, should you have any recommendations
    or techniques for new blog owners please share.
    I understand this is off topic however I just wanted to ask.

    Many thanks!

    Also visit my homepage … mega888apk download

  • março 25, 2021 em 12:23 am
    Permalink

    I just like the helpful info you provide on your articles.

    I’ll bookmark your weblog and test again here regularly.
    I’m reasonably sure I will be informed a lot of new stuff
    proper right here! Best of luck for the following!

  • março 25, 2021 em 1:29 am
    Permalink

    What’s up everybody, here every one is sharing these kinds of knowledge, therefore it’s nice to
    read this blog, and I used to pay a visit this blog all the
    time.

  • março 25, 2021 em 1:38 am
    Permalink

    hello there and thank you for your information – I have certainly picked up
    something new from right here. I did however expertise some
    technical issues using this website, as I experienced
    to reload the web site lots of times previous to I could get it to load correctly.

    I had been wondering if your web hosting is OK?
    Not that I’m complaining, but slow loading instances times will
    often affect your placement in google and could damage your
    high quality score if advertising and marketing with Adwords.
    Anyway I am adding this RSS to my e-mail and could look out for
    much more of your respective intriguing content. Ensure that you update this again soon.

  • março 25, 2021 em 1:40 am
    Permalink

    Its such as you learn my thoughts! You appear to grasp so much about this, such as you wrote the ebook
    in it or something. I think that you just could do with a few % to force the message home
    a little bit, however other than that, that is fantastic blog.

    A fantastic read. I’ll certainly be back.

  • março 25, 2021 em 2:05 am
    Permalink

    I’d like to thank you for the efforts you have put in penning this blog.
    I am hoping to check out the same high-grade content by you later on as well.
    In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my own, personal
    website now 😉

    my homepage – pussy888 android

  • março 25, 2021 em 2:11 am
    Permalink

    Good day I am so thrilled I found your web site, I really found you by error, while I was browsing on Askjeeve
    for something else, Anyways I am here now and would just like to say thanks a lot for a marvelous post and a all
    round interesting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read
    through it all at the moment but I have bookmarked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the awesome b.

  • março 25, 2021 em 2:25 am
    Permalink

    Every weekend i used to visit this website, because i wish
    for enjoyment, as this this web site conations really nice funny
    information too.

  • março 25, 2021 em 2:49 am
    Permalink

    May I simply just say what a relief to discover
    someone who truly understands what they’re talking about over the internet.
    You certainly understand how to bring a problem to light and make it important.

    More people should check this out and understand this side of the
    story. I was surprised that you aren’t more popular
    since you certainly possess the gift.

  • março 25, 2021 em 3:00 am
    Permalink

    great issues altogether, you simply gained a emblem new
    reader. What might you recommend in regards to your post that you made some days in the past?
    Any sure?

  • março 25, 2021 em 3:21 am
    Permalink

    Very energetic blog, I liked that bit. Will there be a part 2?

  • março 25, 2021 em 3:37 am
    Permalink

    of course like your website however you need to check the spelling on several of
    your posts. Several of them are rife with spelling issues and I find it very bothersome to inform the reality then again I will surely come again again.

  • março 25, 2021 em 3:42 am
    Permalink

    Howdy! I could have sworn I’ve been to this website before but after browsing through some of the
    articles I realized it’s new to me. Anyhow, I’m certainly happy I found it and I’ll be
    book-marking it and checking back often!

    my website: mega888 malaysia [https://www.vimalakirti.com]

  • março 25, 2021 em 3:55 am
    Permalink

    Nice post. I was checking continuously this weblog and I’m impressed!
    Extremely useful info particularly the last section 🙂 I take care of such information much.
    I used to be looking for this certain information for a long time.
    Thank you and good luck.

  • março 25, 2021 em 4:28 am
    Permalink

    Hey just wanted to give you a brief heads up and let you know a few
    of the pictures aren’t loading properly. I’m not sure
    why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different browsers
    and both show the same outcome.

  • março 25, 2021 em 4:45 am
    Permalink

    I just could not depart your website prior to suggesting that I
    actually enjoyed the standard info a person provide in your guests?

    Is going to be again regularly in order to inspect new posts

  • março 25, 2021 em 4:53 am
    Permalink

    I don’t know if it’s just me or if perhaps everybody else experiencing
    issues with your blog. It looks like some of the written text within your content are running off the screen. Can somebody else please comment and let me know if this is happening to them as well?
    This might be a problem with my browser because I’ve had this happen before.
    Kudos

  • março 25, 2021 em 5:32 am
    Permalink

    Hey are using WordPress for your blog platform? I’m new to
    the blog world but I’m trying to get started and set up my own. Do you need any coding expertise to
    make your own blog? Any help would be really appreciated!

  • março 25, 2021 em 6:17 am
    Permalink

    I really like what you guys tend to be up too. This kind of clever work and coverage!
    Keep up the good works guys I’ve added you guys to blogroll.

    Also visit my website :: pussy888 apk download (Katrin)

  • março 25, 2021 em 7:19 am
    Permalink

    I’m extremely inspired together with your writing talents and also with the structure to your blog.
    Is this a paid theme or did you modify it yourself?
    Either way keep up the nice quality writing, it’s uncommon to see a
    nice blog like this one today..

  • março 25, 2021 em 7:21 am
    Permalink

    Hmm it appears like your website ate my first comment (it
    was extremely long) so I guess I’ll just sum it up
    what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog writer
    but I’m still new to the whole thing. Do you have any helpful hints for
    beginner blog writers? I’d really appreciate
    it.

    Feel free to visit my blog post: slot kiss918

  • março 25, 2021 em 8:07 am
    Permalink

    Amazing blog! Is your theme custom made or did you
    download it from somewhere? A design like yours with a few simple tweeks would really make
    my blog stand out. Please let me know where you got your theme.
    With thanks

    Also visit my site :: pussy888 dow

  • março 25, 2021 em 9:08 am
    Permalink

    Hi there, I discovered your site by the use of Google while searching for a comparable subject, your site
    came up, it seems good. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

    Hi there, simply was alert to your blog through Google, and found that it is really informative.

    I am going to watch out for brussels. I’ll appreciate when you continue this in future.

    Many people might be benefited from your writing.
    Cheers!

  • março 25, 2021 em 9:18 am
    Permalink

    After I initially left a comment I seem to have clicked the -Notify me
    when new comments are added- checkbox and now every time a
    comment is added I get 4 emails with the exact same comment.
    Perhaps there is an easy method you can remove me from that service?
    Thanks!

  • março 25, 2021 em 11:15 am
    Permalink

    Today, I went to the beach front with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old
    daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the
    shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and
    it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is totally off topic but I had to tell someone!

    Also visit my web page :: 918kaya; Zelma,

  • março 25, 2021 em 12:42 pm
    Permalink

    Its not my first time to go to see this web page, i am visiting this
    web page dailly and obtain nice information from here
    all the time.

  • março 25, 2021 em 12:56 pm
    Permalink

    Wow that was strange. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked submit my comment didn’t appear.
    Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyways, just wanted to say excellent blog!

  • março 25, 2021 em 1:12 pm
    Permalink

    I just like the valuable information you supply for your articles.

    I will bookmark your weblog and check once more right
    here regularly. I am reasonably sure I will be told lots of new stuff right here!

    Best of luck for the next!

  • março 25, 2021 em 1:50 pm
    Permalink

    You can definitely see your expertise within the article you write.
    The arena hopes for more passionate writers like you who are
    not afraid to say how they believe. At all times follow your heart.

  • março 25, 2021 em 1:55 pm
    Permalink

    Hi there, just became alert to your blog through Google,
    and found that it’s truly informative. I am gonna watch out for brussels.
    I will be grateful if you continue this in future. Lots of people will be benefited
    from your writing. Cheers!

  • março 25, 2021 em 2:35 pm
    Permalink

    Very good information. Lucky me I discovered your blog by chance (stumbleupon).

    I’ve book marked it for later!

  • março 25, 2021 em 2:49 pm
    Permalink

    I really like what you guys tend to be up too. This type of clever work and coverage!
    Keep up the amazing works guys I’ve added you guys to my
    own blogroll.

  • março 25, 2021 em 3:03 pm
    Permalink

    Great blog here! Also your site loads up very fast!
    What host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
    I wish my website loaded up as fast as yours
    lol

  • março 25, 2021 em 3:50 pm
    Permalink

    This post will assist the internet people for setting up new webpage or even a blog from
    start to end.

  • março 25, 2021 em 5:05 pm
    Permalink

    Everyone loves it whenever people get together and share thoughts.
    Great site, stick with it!

  • março 25, 2021 em 5:13 pm
    Permalink

    It’s amazing in favor of me to have a site, which is
    good in support of my knowledge. thanks admin

  • março 25, 2021 em 5:34 pm
    Permalink

    I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article. But want to remark on few general things, The website style is ideal, the articles is really nice :
    D. Good job, cheers

  • março 25, 2021 em 5:40 pm
    Permalink

    Great items from you, man. I have consider your stuff prior to and you
    are just too wonderful. I actually like what you’ve received
    right here, really like what you are saying and
    the best way by which you assert it. You are making it enjoyable and you still take care of to stay it
    wise. I can not wait to learn much more from
    you. That is actually a great web site.

  • março 25, 2021 em 6:12 pm
    Permalink

    Pretty component to content. I just stumbled upon your site and in accession capital
    to say that I get actually enjoyed account your blog posts.
    Any way I’ll be subscribing to your augment or even I achievement you get right of entry to
    consistently quickly.

  • março 25, 2021 em 6:14 pm
    Permalink

    magnificent issues altogether, you simply won a logo new reader.
    What might you suggest in regards to your post that you just made a
    few days ago? Any certain?

  • março 25, 2021 em 6:32 pm
    Permalink

    Right now it appears like WordPress is the top blogging platform
    out there right now. (from what I’ve read) Is that what you’re using on your blog?

  • março 25, 2021 em 6:46 pm
    Permalink

    What i do not understood is in reality how you are no longer
    really much more smartly-liked than you may be right now. You are very intelligent.
    You already know thus considerably when it comes to this topic, produced
    me in my opinion consider it from a lot of varied angles.
    Its like women and men aren’t interested unless it’s one thing to accomplish with Lady
    gaga! Your own stuffs excellent. Always take care of it up!

  • março 25, 2021 em 7:26 pm
    Permalink

    Magnificent beat ! I wish to apprentice while you amend your
    website, how can i subscribe for a blog website? The account helped me a acceptable deal.
    I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright
    clear idea

  • março 25, 2021 em 7:32 pm
    Permalink

    Greetings from Idaho! I’m bored to death at work so I decided to check out your website on my iphone during lunch break.
    I love the info you provide here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m surprised at how quick your blog loaded on my cell
    phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, superb blog!

  • março 25, 2021 em 7:43 pm
    Permalink

    Howdy! This post couldn’t be written much better! Looking at this article reminds me of my previous
    roommate! He always kept talking about this. I will send this information to him.
    Pretty sure he will have a great read. I appreciate you for sharing!

  • março 25, 2021 em 8:35 pm
    Permalink

    Post writing is also a fun, if you know then you can write if not it
    is complex to write.

  • março 25, 2021 em 8:43 pm
    Permalink

    I was curious if you ever considered changing the page layout of your site?
    Its very well written; I love what youve got to say.

    But maybe you could a little more in the way of content so people could connect
    with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or 2 pictures.
    Maybe you could space it out better?

  • março 25, 2021 em 9:07 pm
    Permalink

    wonderful issues altogether, you simply won a logo new reader.

    What would you recommend in regards to your publish that you made some days ago?
    Any positive?

  • março 25, 2021 em 9:14 pm
    Permalink

    Vеrʏ good websiye you have here but I ԝas
    wanting to know if ʏou knew of anyy forums that cover the ѕamе topics talked аbout in this article?
    I’d really love too be a part of online community whеre I can get respߋnses from other ҝnowledgeɑbloe people that share the same іnteгest.
    If you have any suggestions, plеaѕe let me know. Thanks! https://gameduaxe.info/forum/profile.php?id=528034

  • março 25, 2021 em 9:14 pm
    Permalink

    Great post! We will be linking to this great
    article on our website. Keep up the good writing.

  • março 25, 2021 em 9:20 pm
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I came across this board and I to find It really
    helpful & it helped me out much. I hope to offer something back and help others like you aided me.

  • março 25, 2021 em 9:46 pm
    Permalink

    I think this is one of the most significant info for me. And i am glad reading your article.
    But wanna remark on some general things, The web site style is great, the articles is really excellent : D.

    Good job, cheers

  • março 25, 2021 em 9:59 pm
    Permalink

    The other day, while I was at work, my sister stole my iphone and
    tested to see if it can survive a 30 foot drop, just so she can be
    a youtube sensation. My apple ipad is now broken and she has 83 views.
    I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!